torsdag 3 januari 2013

Gästblogg: Maria

Idag är det torsdag. För en veckan sen den här tiden satt jag på Arlanda och tyckte att tiden skulle gå fortare så att jag skulle få åka vidare till London. Så nu har jag alltså varit här, nästan, en vecka. Har varit en himla fin vecka. Kan tänka mig finare än vad den hade varit om jag spenderat den i Umeå/Malå. Nyårsfirandet var typ bästa i livet. Vilket på ett sätt känns lite ångestfyllt för vet inte riktigt hur jag någonsin ska kunna toppa det nu.

Men annars har tiden spenderats med att hänga med Lotta och Karin, lite(!) shopping och extremt lite turistande. Fast det är mest för att jag har ju sett alla sights tidigare så de känns inte särskilt intressanta. Eftersom Lotta har jobbat en del så har jag fått klara mig själv ibland. Men ändå rätt stolt över mig själv som vågar mig ut ensam, och att jag faktiskt hittar någorlunda. Herregud, till och med några turister som frågade mig om vägbeskrivning igår. Jag hoppas att jag pekade dem rätt!

Nu snart ska jag iväg och möta upp min kusse på en fika. Råkade bara hända att vi båda bestämde oss för att fira nyår här. Har inte träffat henne på flera år, så det ska bli kuul.

/ Maria







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar