fredag 21 december 2012

21 december och ingen snö som täcker asfalten, ingen tjäle i marken. Ändå!

”De som dagarna i ända påstår att alla muslimer är våldtäktsmän, är helt besatta av att trasa sönder min kropp.”

I dag läste jag Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborgs text om hoten hon fått på grund av granskningen av högerextremistiska sajter. Obehaglig läsning. Viktig läsning. Jag tycker Åsa Linderborg är fantastisk. Smart.

Tänk vad många idioter med järnrör det finns. Att Sverigedemokraterna seglar så högt i mätningarna är ju för fan en landssorg. Vad är det för fel på folk? Alltså på riktigt, okej att det alltid ska finnas några pulver men så här många? Obehagligt.

Och med det sagt: i dag är det fredag! Jag ska emellertid jobba två nätter till, tre sammanlagt. Sen är det jul och den får gärna blåsa förbi, sen kommer Maria hit och ringer in det nya året med oss. Det längtar jag till.

Nä, nu ska jag starta dagen eller vad man nu ska kalla det. Trevlig helg hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar