torsdag 8 november 2012

Say cheese!


På mitt jobb är det bra att le. Man ska se ut som att man gillar det höll jag på att säga. En av arbetsuppgifterna är att stå med en iPad vid ingången och välkomna kunder. Leendes så klart. Här har vi roligt, kom och handla. När jag inte skrattar eller så brukar folk tro att jag är ledsen/uttråkad/rädd(!!!). Så hemskt egentligen, när jag tänker efter. En avslappnad, ledsen min. Så jag försöker le mycket på jobbet. Brukar lura hjärnan när jag står och viker chinos eller försöker få ordning bland galgarna, jag tänker på roliga saker och bra människor. Efter ett arbetspass tar det alltid ett tag att bli normal igen. Normalvinterdeppig. Går och idiot-ler åt folk på tunnelbanan och Tesco i någon timme först.

Visste ni att ordet cheese formar munnen så att det liknar ett leende!? Det visste inte jag. Trodde att det var meningen att man skulle skratta åt det absurda i att säga ett helt irrelevant ord.

Translation:
People at work think I'm afraid of them 'cause I look scared/angry/sad/bored when I don't smile. Lol. I'M NOT.

3 kommentarer:

  1. Haha! Bra att du ler så att du inte skrämmer vettet ur dina kollegor ;) Hehe. Skojar förstås, men det är bra att le. Dock jobbigt när man egentligen inte känner för det.

    SvaraRadera

  2. Du kan tänka på pappas alla vitsar, alltså dom dåliga....då går du och ler!/Annica

    SvaraRadera
  3. Omelett - är det ord som funkar i Sverige ;)
    Annci

    SvaraRadera