måndag 26 november 2012

Ta det lugnt pappa, det har bara gått en månad sen jag kom hit. Nog finns det de som sover i trappor men jag hör inte dit, nej, jag är inte som de där.

Matblogg! I affärerna här känns allt så himla, fruktansvärt onyttigt. Det är socker i allt, det mesta brödet är ljust, väldigt mycket godis och kakor... För att inte tala om chipshyllan (eller crisps som de säger). Sockrade popcorn istället för salt liksom. Uäh.

Därför blir man sugen på att köpa lite nyttigheter istället. Så jag har försökt äta lite mer vegetariskt. Som det här: skivade morötter, palsternackor och potatis. Vitlöksklyftor, citroner, tomater och svamp. På med timjan, salt och peppar. Och olivolja förstås. 40 minuter i ugnen på 200 grader. Vill man ha sås så det blir lite mer göttigt kan man blanda ihop lite creme fraiche och smulad fetaost. GOTT.

Och det här besvarar även ständiga pappa-frågan: ja, jag äter tillräckligt!

(Och rubriken är från världens bästa flyttlåt: Björns vänner – Flyttlass.)


1 kommentar:

  1. Så gott, så gott....bara älgköttet som saknas!
    /Annica

    SvaraRadera