torsdag 29 november 2012

Röra

Lotta påpekade att jag borde ha lagt upp bilder och recept på en maträtt som jag lagade här om dagen. Tyvärr tänkte jag inte alls på bloggen varken innan, under eller efter matlagningen så det blev inget blogginlägg tyvärr. Gjorde i alla fall grönsaker i ugn (inspirerad av Lottas tidigare inlägg), tillsammans med stekt kycklingfilé, som blev väldigt smakrik, och en väldigt god fetaoströra som jag hittade här.

Fetaoströra:

Creme fraiche
Fetaost
Vitlöksklyfta
Färsk timjan
Vitlök
Honung
Salt och peppar

Jag följde inte receptet till punkt och pricka när det gällde mängd eftersom jag hellre kör på känsla och man vet ju oftast vad man gillar själv. Sen kan man ju smaka av eftersom.  Blev supergott! Och busenkelt!

Ikväll blir det dock en värmande chili con carne. Passar bra i denna hemska kyla.

1 kommentar:

  1. Kom ihåg hur du gjorde så får vi tillaga detta nästa gång vi ses :)
    Annci

    SvaraRadera