torsdag 25 oktober 2012

Att bo i en källarlägenhet i Hackney

– Det är kallt. Jag sover med dubbla underställ (haha, ja) OCH mjukisbyxor.

– Tvätten torkar himla långsamt.

– Det luktar källare, vilket jag försöker elda bort med vanilj och fresh linen-värmeljus som ska lukta nytvättad tvätt. Och vanilj då. Vilket de gör.

– Det är dyrt. Inte dyrt för att vara London, men ändå dyrt. Speciellt om man bott i hyresrätt/andrahand i Västerbotten innan.

– Det är mycket tunnelbane- och tågåkande. Men, jag tar ju mycket hellre en tur på tunnelbanan här än åker buss med länstrafiken Norrbotten-Västerbotten any day. OBS: Alltså, själva åkandet. Destinationerna i Sverige saknar jag. Jättemycket. JÄTTEMYCKET. Så klart.

Men. Ja. Det låter mycket värre än vad det är. För framförallt, så är det är nämligen svintrevligt att vara här i lägenheten för att det är svintrevligt folk som bor här! Känns som en vinst. Och alla ska vara här över jul, peppen på det!? (Eftersom jag är christmas temp, julvikarie, så måste jag det...)

Och förresten, Swedenwegotaproblem avslöjar: till nyår kommer Maria och Nanna hit! Någon mer som är sugen? :)

Translation:
The flat in Hackney is cold, expensive and has a funny smell BUT the people are super nice so I really like it here.

5 kommentarer:

  1. Jag är skiiiiiitsugen! Men har inte råd, buhuhu :( Nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Men bu att du inte kommer hem över jul!

    SvaraRadera
  3. Synd Josefine!

    Robin, jaa jag vet! Trist :((((((( hade gjort det om det inte var för jobbet!!! Vet du hur länge du blir i jauret?

    SvaraRadera
  4. Oj, du jobbar hela jul? när kommer du till Svea nästa gång? Jag hade gärna kommit nyår, men måste spara mina pengar till en annan grej;) Men stannar du länge i london skulle jag kunna komma i maj:)

    SvaraRadera
  5. Ja... christmas temp. Rätt trist ändå. Men kommer hem så fort jag jobbat färdigt, vet dock ej exakt datum än. Och åh, nu vill jag ju veta vad du sparar till! Fast jag har en gissning. :)

    Och absolut, om jag stannar så länge måste du komma! :)

    SvaraRadera