tisdag 16 oktober 2012

Creepy crêpes






























Här står Lotta och lagar crêpes till gårdagens middag till oss alla. Väldigt gott var det! Detta var intagningstestet till ett medlemskap i matlagningsklubben men säg inget till henne för det visste hon inte om själv. Men hon blev mer än godkänd så nu får hon vara med i mitt och Joshs system där vi turas om att laga mat varannan dag (och nu blir det var tredje med Lotta som nyförvärv). Ska strax få henne att skriva på kontraktet som säger att även om hon flyttar ut så måste hon komma hit och laga mat var tredje dag. Men igen, säg inget till henne för det vet hon inte om. Och vem läser finstilen på kontrakt egentligen?

Ikväll ska vi dock titta på lägenhet åt Lotta i ett svenskt house share. Jag följer med så jag kan förstöra hennes chanser att få den ("Kommer ditt böneutrop verkligen höras härifrån?" eller "Kommer din hönsbur verkligen rymmas här inne?" är några kommentarer som jag filar på just nu). Höhö. Allt för att hon ska stanna kvar hos oss och göra kaffe till mig på morgnarna. Nej då, vi håller tummarna!


Translation:
Lotta made delicious crêpes last night for dinner and now she can call her self a proud member of the cookery club in the Jonsson and O'Neill household. Tonight we are going to view a flat that Lotta might be moving to. Finger's crossed (or "hold your thumbs" as we say in Sweden)!

1 kommentar: