måndag 29 oktober 2012

Det är kallt här...

Efter en hel dags resande och tre dagar tillbringade i Umeå är jag nu framme i lilla Arvidsjaur hos mina föräldrar. Känns som en stor kontrast att komma från den liv och rörelse och många plusgrader som London erbjuder till det snötäcke, lugn och många minusgrader som min födelseort nu bjuder på. Det blir att klä sig lager på lager när jag uträttar dagens ärenden. Jag ska nämligen knacka på polisens dörr direkt när de öppnar för att skaffa nytt pass i hopp om att jag ska hinna få det innan jag åker. Ni som hängt med i bloggen ett tag vet vilket rabalder det blev när jag skulle fixa pass på Svenska ambassaden i London. Det inläggen går att läsa här. Det kommer bli spännande att köra bil på is och snö nu när jag inte kört bil på ungefär ett år. Ska ta det försiktigt som det stod på lappen som mamma lämnat på köksbordet i morse.

Träffade finaste Jennifer i Umeå och vi gick ut på Cover club på lördagskvällen. Riktigt trevligt med Max som slutdestination också. Mums!

Jag hoppas att Lotta har det bra i sin källare och att hon trivs på jobbet. Ska försöka hålla igång bloggandet nu när jag har en fast dator och snabb Internetanslutnig.





Translation:
Finally I'm in my hometown where it is cold and a lot of snow already. Been in Umeå these past few days where I met up with Jennifer and we had a fun night out. Today I have some errands to run (get a new passport, finally!) and I hope I haven't lost my ability to drive a car on ice. I will be careful. 

2 kommentarer: