fredag 19 oktober 2012

Fransk frukost

Har precis lämnat hotellet vi sov på och bokat in mig på nästa hotell. Gick runt i cirklar som en virrig höna ganska länge innan jag hittade hit. Jag måste ha sett helt förvirrad ut. Tänkte på att ingen frågade om jag ville ha hjälp som de brukar göra i London när jag är bortkommen (vilket händer ganska ofta).

Jag är sååååååå glad och stolt över att Lotta redan har fått både jobb och lägenhet. Det tog bara just över en vecka så hade hon skaffat sig en framtid i London. Eller i alla fall en längre vistelse.

Idag ska jag gå på Les Halles vilket är ett stort shopping center, om jag fattat det rätt. Ligger nära de Champs Ellyses som är den stora designergatan så jag kanske tar mig en titt där (och det blir nog inget mer än fönstershopping där kan jag lova).

Annars har jag märkt att det mesta är väldigt dyrt här. I alla fall med engelska mått mätt. En kaffe och macka från Starbucks kostade mig hela 11 euro! Så jag åt och drack väldigt sakta, i minst en timme, för att få my monies worth. Det smakade dock väldigt gott men jag tror de använder en fetare mjölk till latten.

Ja just det: Bröd!!! Det smakar väldigt annorlunda här. Men gott! Det luktar nybakt bröd runt varje hörn på morgnarna och baguetterna är mastigare och smakar liksom mer. Undrar om det använder en annan sorts jäst för det smakar lite jästaktigt.

Nog om det, nu ska jag ut i den parisiska luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar