onsdag 10 oktober 2012

Maniacs eating bagels

Idag på skolan fick jag lära mig om något som de flesta säkert tror att vi psykologistudenter alltid och konstant läser om. Nämligen mysgubben himself - Sigmumd Freud, psykoanalysens fader. Visst han är ofta med i något hörn i varje kurs men idag pratade vi om vilket intryck han faktiskt hade och fortfarande har på olika terapimetoder. Så underskatta inte Freud och hans psykosexuella teorier alltför mycket. Han finns överallt. I ditt huvud, i ditt kaffe, i dina drömmar... Nej kanske inte riktigt överallt.

Oj nu kurrar det i magen. Eller vänta det var ju Lottas mage. Vi har börjat kurra väldigt mycket senaste tiden. När vi båda sitter i soffan och surfar på våra respektive knätoppar ("lap tops" direktöversatt) hör man hur våra magar kurrar ikapp.
Mage 1: "Kurrikurr"
Mage 2: "Kurrkurrikurrkurr"
Mage 1: "Kurrebrumbrum"
Mage 2: "Say whaaaaaat!?"

Nej nu kände jag hur det blev en väldigt stor kontrast mellan första delen av detta inlägg och andra delen. Typ schitzofreni på hög nivå (fast egentligen är det fel att säga schitzofreni för de har inte alls olika personligheter i samma kropp, det är bara något som media har fått oss att tro. Nu blev ni allt lite smartare. Glad att jag kunde hjälpa till!)

I alla fall, det jag skulle göra ett inlägg om var att jag mötte upp Lotta efter skolan och vi gick till "Bagelmania" och köpte supergoda bagels. Lotta tog en med hummus och salad och jag med avokado och lax. Det satt bra i magen. Kanske därför vi sitter här och kurrar ikapp. Snart blir det middag!



Translation:
I've learnt about Sigmund Freud today. After uni I met up with Lotta and we had bagles for lunch. Now we are sitting on the sofa and our bellies are talking to each other by making loads of noises. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar