torsdag 11 oktober 2012

Muffintopp

Efter att förgäves ha försökt formulera mig intelligent i ett mejl till en av mina professorer så gav jag upp och tog mig en gammal äggfri muffins som legat i kylen i några dagar. Som tur var hade jag två kvar så jag kunde visa mig från min generösa sida och ge ena till Lotta.

Jag blev tvungen att fråga Lotta hur man stavar till "generös" då jag insåg att det INTE stavades "skenerös". Detta utvecklade sig till en liten diskussion om svensk grammatik som avslutades då jag frågade vad "tjäna" betyder. Hoppsansa! Har det engelska språket invaderat någons vänstra hjärnhalva kanske? Ser framför mig hur svenska och engelska ord med tungt artilleri krigar i min hjärna för att kolonisera den. Engelskan kanske vinner då, eftersom Britterna verkar vara experter på det här med kolonisation (höhö, nejdå, inte var skolans historielektioner helt bortkastade inte). Nej, men skämt åsido, självklart glömmer jag aldrig mitt kära modersmål!

Ikväll blir det bio och popcorn då vi ska se "The perks of being a wallflower". Återkommer med filmrecension!



Translation:
We are talking about grammar and I realize there is a war in my brain between the two languages because I am unable to spell in Swedish. We also had some muffins.

2 kommentarer:

  1. Hahha alltså ni två.

    När befinner ni er på svensk mark igen?

    SvaraRadera
  2. Karin åker ju hem redan 26/10 och jag vid jul nångång. :) SKYPE SNART!??!?!? :)

    SvaraRadera